Nowy łącznik, który zrewolucjonizuje komunikację na Ołtaszynie i Wojszycach!
Mieszkańcy wrocławskich osiedli Jagodno i część Wojszyc zyskali nową, wydzieloną trasę autobusową na ulicach Buforowej i Bardzkiej, umożliwiającą szybkie dotarcie do centrum miasta. Tymczasem na sąsiedniej ulicy Grota-Roweckiego autobusy wciąż borykają się z korkami w godzinach szczytu. Aby temu zaradzić, miasto proponuje poprawę komunikacji miejskiej na Ołtaszynie i Wojszycach. Kluczowe jest unowocześnienie połączeń z Jagodnem, co wymaga budowy łącznika między ulicami Iwaszkiewicza a Kajdasza.
Usprawnienie transportu miejskiego
Planowana trasa, dostępna tylko dla autobusów, rowerzystów oraz pieszych, ma skrócić czas podróży z Ołtaszyna i Wojszyc przez Jagodno do centrum. Mimo że nie będzie to najkrótsza ścieżka, szybkość przejazdu ma ulec znacznemu skróceniu. Realizacją projektu zajmie się Dolnośląska Pracownia Projektowa, która ma 13 miesięcy na stworzenie dokumentacji, na co miasto przeznaczyło 589 tys. zł. Prace będą prowadzone przez Wrocławskie Inwestycje.
Projektowanie przyjaznej przestrzeni
Nowa droga ma być nie tylko funkcjonalna, ale też bezpieczna. Specyfikacja projektu zakłada:
- jezdnię o szerokości od 6,5 do 7 metrów,
- dwustronne chodniki o szerokości 2,3 metra,
- ścieżkę rowerową o szerokości 3 metrów, położoną z północnej strony jezdni.
Zadbano również o nowoczesne oświetlenie oraz system odwodnienia, a zieleń oddzieli ścieżki piesze i rowerowe od jezdni.
Pakiet dla Południa: strategiczne zmiany
Budowa łącznika Iwaszkiewicza – Kajdasza stanowi ważny element Pakietu dla Południa, mającego na celu poprawę infrastruktury transportowej w regionach Jagodna, Wojszyc, Krzyków, Partynic, Kleciny i Ołtaszyna. Mieszkańcy od dawna oczekiwali połączenia ulicy Grota-Roweckiego z Buforową, co teraz staje się realne. Nowa arteria, będąca przedłużeniem ul. Iwaszkiewicza i łącząca się z ul. Kajdasza, ma być częściowo dostępna tylko dla autobusów, rowerzystów i pieszych, co pomoże zredukować korki.
Wzbogacenie przestrzeni miejskiej
Projekt uwzględnia także:
- budowę dwóch par przystanków autobusowych,
- analizę możliwości zwiększenia liczby miejsc parkingowych,
- opcję nasadzenia wysokiej zieleni.
Mieszkańcy już teraz okazują zainteresowanie przyszłymi zmianami w rejonie, gdzie ma przebiegać nowa trasa. Doprecyzowanie projektu to pierwszy krok ku znaczącej poprawie transportu i jakości życia na południu Wrocławia.
Źródło: wroclaw.pl
