Wrocław wprowadza nową erę komunikacji: 200 nowoczesnych autobusów na horyzoncie!

Miasto Wrocław, znane ze swojego szybkiego rozwoju i nowoczesnego podejścia do zarządzania infrastrukturą, nie ustaje w wysiłkach, by ulepszyć system komunikacji miejskiej. W ostatnich dniach, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) we Wrocławiu podjęło istotny krok, ogłaszając przetarg na nowe autobusy z silnikami diesla. Co ciekawe, przetarg zawiera opcję pozwalającą na zakup nawet 200 dodatkowych pojazdów w ciągu najbliższych pięciu lat. To może być ostatnia okazja do nabycia autobusów spalinowych przed nadejściem nowej ery zeroemisyjnych pojazdów, która będzie obowiązkowa od 2026 roku.
szczegóły techniczne nowych pojazdów
Podstawowe zamówienie przewiduje nabycie 40 autobusów, które zostaną włączone do floty miejskiej. Wśród nich znajdą się 19 pojazdów klasy maxi o długości od 11,5 do 12,2 metra oraz 21 autobusów klasy mega, które mierzą od 18 do 18,75 metra. Wszystkie będą niskopodłogowe, co zapewni łatwiejszy dostęp, i zostaną wyposażone w drzwi dwuskrzydłowe o szerokości 1,2 metra. Zainstalowane zostaną również systemy zliczające pasażerów, co ma usprawnić zarządzanie ruchem. Kierowcy będą mogli korzystać z zamkniętej kabiny z obrotowym, pneumatycznym fotelem oraz z oddzielnej klimatyzacji. Silniki o mocy co najmniej 250 kW zapewnią płynność jazdy, nawet przy znacznym obciążeniu pasażerami.
udogodnienia dla pasażerów
Projekt nowych autobusów uwzględnia również komfort pasażerów. Pojazdy klasy maxi będą mogły przewozić przynajmniej 80 osób, z czego co najmniej 27 miejsc będzie siedzących. Wnętrze zapewni pełne ogrzewanie i klimatyzację, a także możliwość lepszej wentylacji dzięki pięciu lub siedmiu przesuwanym oknom. Oświetlenie w technologii LED oraz ładowarki USB przyczynią się do wygodniejszej podróży.
warunki przetargu i kryteria oceny
Firmy zainteresowane realizacją zamówienia mają czas na składanie ofert do 21 października. Dominującym kryterium wyboru jest cena, która stanowi 68% oceny końcowej. Na ocenę techniczną składa się 20%, zaś długość oferowanej gwarancji obejmuje 12%. Wykonawcy będą związani ofertą przez okres czterech miesięcy, a same dostawy planowane są etapowo, co ma usprawnić integrację nowych pojazdów z istniejącą flotą.