Tramwaj na Maślice nie zagrożony! Nowy właściciel działki uspokaja mieszkańców

Zmiana właściciela działki przy ulicy Pilczyckiej we Wrocławiu wywołała wśród mieszkańców niepokój o przyszłość planowanej linii tramwajowej na Maślice. Mimo obaw, wszystko wskazuje na to, że projekt tramwajowy nie zostanie zatrzymany, a wręcz przeciwnie, może zyskać na współpracy z nowym właścicielem terenu.
co zmieniło się po sprzedaży działki przy pilczyckiej?
Nabycie działki przez spółkę Develia Vita z rąk prywatnego właściciela wzbudziło pytania o wpływ tej zmiany na budowę tramwaju na Maślice. Zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, teren ten jest przeznaczony częściowo pod zabudowę mieszkaniową oraz infrastrukturę drogową. Nowy właściciel zapewnia, że przekaże miastu niezbędny grunt pod budowę tramwaju bez dodatkowych kosztów, co ma nie tylko nie opóźnić, ale i wesprzeć realizację projektu.
przebieg prac nad projektem tramwajowym
Uspokajająco na mieszkańców wpływają zapewnienia władz miejskich, że projekt tramwajowy na Maślice jest już na zaawansowanym etapie. Dokumentacja ma zostać opracowana do końca bieżącego roku, a otwarcie nowej trasy planowane jest na 2028 rok. Zmiana właściciela działki, zgodnie z zapowiedziami, nie powinna wpłynąć na harmonogram inwestycji.
jak będzie wyglądać planowana trasa tramwajowa?
Projektowana linia tramwajowa na Maślice zakłada budowę 3,2 km torowiska oraz pętli, co w sumie daje 4 km trasy. Początek linii znajduje się w pobliżu istniejącej krańcówki przy Tarczyński Arena na ul. Pilczyckiej. Następnie trasa przebiega wzdłuż ul. Maślickiej, skręca w ul. Suwalską i kończy się pętlą przy ul. Królewieckiej, w pobliżu N-Parku na Maślicach.
Na tym odcinku zostanie zbudowanych 8 przystanków zlokalizowanych strategicznie, m.in. przy ul. Gosławickiej, AOW, ul. Rędzińskiej, oraz przy ul. Bogatyńskiej.
co obejmują dodatkowe inwestycje?
Oprócz budowy torowiska, plan zakłada stworzenie mostu nad Ługowiną oraz instalację infrastruktury podziemnej. Dzięki nowej linii tramwajowej, około 11 tysięcy mieszkańców zyska lepszy dostęp do komunikacji miejskiej, z przystankiem w odległości do 500 metrów od ich domów.